החזר מס על המשכנתא

החזר מס על המשכנתא

✔️ מהו החזר מס ? החזר מס הינו סכום כספי המגיע לנישום (לדוגמא: עובד שכיר) בחזרה ממס הכנסה. מפני שיש הטבות מס רבות ומגוונות, שלא בהכרח ידועות לנו כעובדים המשלמים מס, רשויות המס עשויות לגבות מאיתנו סכומים הגבוהים מהנדרש בחוק. כך נוצר מצב בו יתכן ואנו כעובדים שכירים זכאים לקבל החזר מס.

✔️ איך ניתן לקבל החזר מס ? ניתן לקבל את החזר המס באמצעות הגשת הטפסים המתאימים. חשוב לציין שניתן לבקש החזר מס רק לאחר תום שנת המס, ועד 6 שנים מתום שנת המס שעבורה מבוקש החזר המס.

✔️ החזר מס על המשכנתא:

הדרך לקבלת החזר מס עבור משכנתא, הינה על ידי רכישת ביטוח חיים. כאשר אנו לוקחים משכנתא מהבנק , אנו מחויבים על ידי הבנק לרכוש פוליסת ביטוח חיים אשר למעשה מבטיחה את כיסוי תשלומי המשכנתא החודשיים במקרים בהם יתרחשו מקרים כמו מחלה או תאונה, דבר אשר יכול לגרום שהבנק לא יוכל לגבות את תשלומי המשכנתא אשר הינכם מחוייבים לשלם מידי חודש בחודשו. לפי סעיף 45א' לפקודת מס הכנסה, על ידי ביטוח חיים ניתן לקבל זיכוי ממס, כלומר החזר מס, בשיעור של 25% מגובה מחיר פוליסת החיים. חשוב לציין, שמחיר ביטוח החיים נגזר באופן ישיר  מגובה המשכנתא שלכם.

לדוגמא, נניח שלקחתם מהבנק משכנתא בסכום של 4,500 שקלים לחודש למשך תקופה של 25 שנה. ובנוסף, בואו נניח שבהתאם לסכום המשכנתא שלקחתם מהבנק, נקבע עבורכם על ידי חברת הביטוח כי בכל חודש עליכם לשלם 250 ש"ח עבור פוליסת ביטוח החיים של המשכנתא. 25 אחוז מגובה מחיר הפוליסה הם 62.5 ש"ח, כך שמדובר על החזר מס בסך של 62.5 ש"ח לחודש, 750 ש"ח לשנה, אם מכפילים 750 ₪ ב – 25 שנה, מדובר בהחזר מס על כל תקופת המשכנתא של 18,750 ₪. סכום נכבד בהחלט !

מסמך חשוב שישי לצרף לצורך הגשת הבקשה להחזר מס בגין המשכנתא, הינו אישור שנתי של פוליסת ביטוח החיים של המשכנתא, אישור זה ניתן לקבל מחברת הביטוח.

מומלץ כאמור, לבעלי משכנתאות, אשר למעשה לא קיבלו במהלך השש שנים האחרונות את הטבת המס המגיעה להם על פי החוק, להגיש בקשה להחזר מס רטרואקטיבית עד שש שנות מס אחורה, בגין הסיבות שהובאו לעיל. במקרה זה ניתן בהחלט לפנות בבקשה להחזר המס המגיע להם על פי החוק.

✔️ האם כדאי להגיש בקשה להחזר מס לבד – בצורה עצמאית ?

אף על פי שאפשר להגיש את הבקשה להחזר מס בצורה עצמאית, שכירים רבים בוחרים להגיש את הבקשה להחזר מס באמצעות פנייה ליעוץ מקצועי וליווי צמוד לאורך תהליך הגשת הבקשה להחזר מס. מאחר שהסכומים העשויים להתקבל כתוצאה מהגשת החזר המס הינם סכומים גבוהים ועשויים להגיע עד לסך של עשרות אלפי שקלים החזר מס, באופן מצטבר על פני מספר שנים, חשוב מאוד לציין כי חובה עלינו להגיש את הטפסים באופן המדויק והמקצועי ביותר, על מנת להצליח לקבל את החזר המס המקסימלי עבורנו במסגרת החוק.

שכירים רבים חוששים מההתעסקות הפרוצדורלית והבירוקרטיה עם מס הכנסה, דבר הגורם לשכירים רבים להעדיף שירות של איש מקצוע לביצוע תהליך הגשת הבקשה להחזר מס. בנוסף לאמור, מערכת חוקי המס המסובכת והמורכבת מקשה גם על שכירים אלו המבקשים להגיש את הטפסים להחזר המס לרשות המסים באופן עצמאי. לכן פנייה לאיש מקצוע מנוסה עשויה למנוע מכם הרבה סיבוכים בבואכם להגיש בקשה להחזר מס.

✔️ אז למי כדאי לפנות לביצוע הגשת הבקשה להחזר מס ?

השירות הארצי להחזרי מס – My Tax Refund כאן בשבילכם !      

בנינו "שאלון בדיקת זכאות להחזר מס" ייחודי, מקצועי, מעמיק ומקיף על מנת למקסם את החזר המס שלכם במסגרת החוק. לאחר שתמלאו את הפרטים שלכם בשאלון החזר המס, אנו נבצע אבחון ראשוני לגבי זכאותכם להחזר מס, טובי המומחים ואנשי המקצוע העומדים לרשותכם יעברו באופן ידני על השאלון להחזר מס שמילאתם ויוודאו שלא התפספס בטעות אף סעיף, מכיוון שכל סעיף בשאלון החזר המס יתכן ושווה כסף רב עבורכם. הבדיקה לעניין גובה החזר המס שלכם הינה ללא תשלום וללא התחייבות מצדכם, אנו לא גובים דמי פתיחת תיק וכו'. ביחד עם אנשי המקצוע שלנו תוכלו להגיש את הבקשה להחזר מס דרכנו, כאשר כל השירות מבוצע אונליין, מבלי שתצטרכו אפילו לצאת מהבית והכל ברמה מקצועית גבוהה, ביעילות וביסודיות.

✔️ אז למה אתה מחכים ? צרו איתנו קשר עוד היום !

  ונשמח שתהיו חלק ממעגל הלקוחות המרוצים שלנו !   

              

החזר מס על המשכנתא